Gaming: ‘Let the games begin’
Met games de wereld verbeteren, kan dat?” In deze lessenreeks gaan kinderen op onderzoek uit naar kenmerken van games. En ... wat maakt gamen zo leuk?
Speciaal voor meer- en hoogbegaafde leerlingen uit de bovenbouw biedt WK EUR intensief verrijkingsonderwijs in wetenschap, onderzoekend en ontwerpend leren. Zij ontdekken de empirische cyclus en verwerven spelenderwijs academische vaardigheden als luisteren, argumenteren, vragen stellen en onderzoeken. De leerlingen worden intellectueel uitgedaagd en maken kennis met een andere denkwereld en taal.
Thema Gaming
“Met games de wereld verbeteren, kan dat?” In deze lessenreeks gaan kinderen op onderzoek uit naar kenmerken van games. Wat maakt gamen zo leuk? Is er verschil tussen spellen van vroeger en nu, en tussen jongens of meisjes in de waardering van games. Wat voor positieve en/of negatieve gevolgen heeft gaming? En belangrijker nog, hoe kun je een spel inzetten om de wereld te verbeteren of anderen nieuwe dingen te leren?
Programma en materiaal
- Een lessenreeks van 6 lessen (totaal ong. 12 klokuren).
- Openingscollege door een wetenschapper op de EUR.
- Professioneel lesmateriaal met achtergronden en opdrachten.
- Begeleiding door (aankomend) wetenschappers.
- Afhankelijk van de lessenreeks een bezoek aan een van de partner-musea of een bedrijfsbezoek.
Vragen of aanmelden?
Heeft u vragen over (de aanmelding voor) het Erasmus Junior College, neem dan contact op met het wetenschapsknooppunt wetenschapsknooppunt@eur.nl.
Aanmelden kan via de website van het Wetenschapsknooppunt van de Erasmus Universiteit.