Blog
Ruimte voor talent

Een (t)huis voor Boris: ontwerpen met kleuters

24 april 2024

Hield je als kind meer van rollenspel of constructiespel? Als je die vraag in een groep stelt, merk je dat er grote verschillen zijn. Maar in het onderwijs wordt weinig rekening gehouden met speelvoorkeuren.

Lees meer

Samenwerken mbv de Jigsaw methode

24 april 2024

Door de Jigsaw methode leren leerlingen actief, werken ze samen en kijken ze vanuit verschillende perspectieven naar een vraagstuk. Acht Technasia gebruikten deze methode in een pilot over multidisciplinaire ontwerp- en onderzoeksprojecten.

Lees meer

Onderzoek presenteren in 3D

6 september 2023

‘Hoe kun je je onderzoeksresultaten er mooi en goed laten zien met 3D materialen?’ vroeg Caiwei Zhu zich af (PhD Student @TU Delft).

Lees meer

Een nieuw beroep voor Reken Bever

23 juni 2023

In dit blog beschrijft Remke Klapwijk zeven tips voor onderzoekend en ontwerpend leren, gebaseerd op het werk van pabostudenten van Thomas More. Zij laten zien dat het helemaal niet zo lastig hoeft te zijn!

Lees meer

Als dat is wat een meester is, dan wil ik geen meester zijn

13 maart 2023

“Een meester is iemand die lesgeeft”, overal waar je naar de betekenis van ‘meester’ zoekt komt je deze definitie tegen. Als dat is wat een meester is, dan wil ik geen meester zijn. Ik zie [...]

Lees meer