De leerkracht maakt het verschil! Creatief ontwerpen of een onderzoeksproject in uw klas? Op 5 november wordt u in een workshop van 1 dagdeel ondergedompeld in de didactiek van onderzoekend leren. Op 11 maart 2015 kunt u de workshop ontwerpend leren volgen. U kunt deze workshops ook als teamscholing aanvragen.
Lespakket 'Weer en klimaat' gelanceerd
Terwijl secretaris-generaal Ban Ki-moon van de VN zich in New York met wereldleiders buigt over de gevolgen van klimaatverandering, werken ruim 300 leerlingen in Den Haag aan concrete klimaatacties die zij zelf kunnen uitvoeren.
Kindercollege over Jongeren en Mobiele telefonie in Vietnam en Laos
Dr. Roy Huijsmans – sociologisch onderzoeker naar jeugd en kinderen in Zuidoost Azië – vertelt over zijn onderzoek in de grensgebieden van Laos en Vietnam. Kinderen van groep 7 en 8 zijn welkom.
Ontdekkingen op de zomerschool: van experimenteren met zand en water tot overstromingen in Japan
Dit blog gaat in op het stimuleren van rijke communicatie en het schrijven met kinderen die net groep 3 hebben verlaten, aan de hand van hun eigen ontdekkingen.
Wetenschapsknooppunt ZH| TU Delft (WKZH) voertsamen met Shell en Stichting C3 een Jet-Net Junior pilot ‘Parels maken’ uit in regio Zuid-Holland in de komende drie jaar. Binnen deze pilot zullen Shell-ouders en leerkrachten samen een aantal lessen verzorgen met als didactiek ‘ontwerpend’ en ‘onderzoekend’ leren.
Beleggr is een interactief online spel waarin leerlingen uit groep 8 kennismaken met de wereld van beleggen.
Om te scoren moeten kinderen vakoverstijgend denken en handelen. Iedereen kan meedoen.
Om het onderzoeksproces van leerlingen goed te begeleiden, is het instructiefilmpje 'Hoe stel je een onderzoeksvraag op?' ontwikkeld, vol suggesties en voorbeelden voor zowel leraren als leerlingen.
U ontvangt deze e-mail omdat u geabonneerd bent op de nieuwsbrief van Wetenschapsknooppunt ZH met het e-mailadres . Als u niet langer e-mails van ons wenst te ontvangen, kunt u dit mailen naar info@wetenschapsknooppuntzh.nl