|
|
Komt u ook naar een van onze W&T cafés waar leraren, schoolleiders en experts elkaar ontmoeten in een ontspannen setting?
|
|
|
|
|
|
|
Onderzoekend leren in de klas - het nieuwe curriculum
Onderzoekend leren is het vermogen om, gedreven door nieuwsgierigheid, vragen te kunnen stellen, antwoorden te kunnen zoeken en deze op waarde te kunnen schatten.
|
|
|
|
|
|
|
Muziekinstrumenten ontwerpen
De BZT-show organiseert de grote XXL muziekwedstrijd, waarbij leerlingen mee kunnen doen met hun eigen fantasieinstrument.
In deze casus wordt stap voor stap uitgelegd hoe leerlingen hun eigen instrument kunnen bedenken en maken.
|
|
|
|
|
|
|
Workshop: handvatten voor onderzoekend leren
In deze workshop wordt de onderzoekscyclus gebruikt als uitgangspunt om te leren hoe je zelf materiaal kunt maken voor onderzoekend leren.
|
|
|
|
|
|
|
30 maart: Symposium Design, Research & Kids’ Education
Op woensdagmiddag 30 maart organiseren de faculteit Industrieel Ontwerpen en het knooppunt van de TU Delft een symposium met Paulo Blikstein (USA) en Ole Iversen (Denemarken) over ontwerp- en onderzoeksvaardigheden binnen het onderwijs.
|
|
|
|
|
|
|
Terwijl het onderwijsveld zich buigt over de vraag hoe het onderwijs er in 2032 uit moet zien, verzinnen leerlingen een nieuw ruimtepak voor André Kuipers. Hoe zou dat eruitzien in 2032?
|
|
|
|
|
|
|
Van Basisschool naar Brugklas
Het WK EUR gaat onderzoek en praktijk samenvoegen is hiervoor een samenwerking aangegaan met de opleiding Pedagogische Wetenschappen van de EUR.
|
|
|
|
|
|
|
NRO/NWO Onderzoeksproject Co-design with kids
Op donderdag 3 maart gaat het ontwerpproject “Gym, leuk voor iedereen” van de TU Delft van start op basisschool Ackerweide van stichting Octant in Pijnacker.
|
|
|
|
|
|
|
Een slimme mees of juf weet handige psychologische ‘stuff’
In deze blog schrijft Annemarie Roël-Looijenga over hoe een studiedag met gastspreker Steven Pont haar aan het denken heeft gezet en hoe ze deze ervaringen toepast in haar dagelijkse manier van lesgeven.
|
|
|
|
|
|