5 november 2014 – Training onderzoekend leren: “Onderzoekend leren vanuit verwondering”
Door onderzoekend leren met vertrouwen toe te passen, kunnen uw leerlingen een betrokken, ondernemende en nieuwsgierige houding ontwikkelen en vasthouden. De leerkracht maakt het verschil! Ontwikkel uw vertrouwen in toepassen van wetenschap en technologie.
De kracht van verwondering!
Onderzoekend leren start vanuit verwondering. Als je zelf in staat bent tot verwondering, herken je dit natuurlijke proces veel beter bij leerlingen. Veel volwassenen hebben moeite om zich te verwonderen. Ze nemen hun omgeving voor lief. Stellen geen vragen meer. Ontdek de kracht van verwondering!
Het is van groot belang basisschoolleerlingen 21st century skills aan te leren, zodat ze een betrokken, ondernemende en nieuwsgierige houding ontwikkelen en vasthouden. De leerkracht maakt daarbij het verschil!
Pak een voorsprong!
Pak nu een voorsprong en volg onze training onderzoekend leren op woensdag 5 november 2014 van 13:30 tot 16:00 uur. Maak kennis met de sociale kant van wetenschap en technologie: leer het waarderen én met vertrouwen toepassen.
Opbrengsten van de training
- U heeft kennis van de onderzoekscyclus, de didactiek en achtergrond van onderzoekend leren.
- U ervaart de kracht van verwondering. U bent in staat onderzoekend leren te starten vanuit verwondering van uw leerlingen.
- U kunt verbindingen leggen met andere vakken, zoals taal, rekenen en wereldoriëntatie.
- U bent in staat met de kennis, inzichten en ervaringen van de training met vertrouwen onderzoekend leren toe te passen in uw klas.
Aanmelding training
Meld u hiernaast aan voor de training of neem contact op met Eveline Holla, projectleider Wetenschapsknooppunt ZH | TU Delft.
In deze Flyer Ontwerpend & Onderzoekend Leren vindt u naast meer informatie over onze training onderzoekend leren ook meer informatie over onze training ontwerpend leren.
Liever meteen met het hele schoolteam een voorsprong pakken? Kijk dan hier voor de mogelijkheden voor teamscholing.