terug naar overzicht

Presenteren kun je leren

Hebben leerlingen moeite om hun idee of concept duidelijk te maken aan anderen? Hoe kunnen leelringen op een leuke en uitdagende manier duidelijk maken dat hun ontwerp een Zeer Geschikte oplossing is?

In deze workshop leer je hoe je leerlingen kunt helpen bij het beter communiceren van hun ideeën en oplossingen. Het is namelijk best moeilijk om iets wat leerlingen zelf bedacht hebben op een goede manier aan het voetlicht te brengen. ‘Story-telling’ is een krachtige manier om dit te doen. Er wordt een kader gecreëerd wat helpt om een ontwerpidee op een functionele en effectieve manier te communiceren. Ook het bekijken van praktijkvoorbeelden en creëren van de juiste verwachtingen helpen bij het presenteren van een ontwerpidee. Aan het eind van deze workshop weet je op welke manieren je een geschikte leeromgeving kunt creëren voor leerlingen om hun ontwerpidee te presenteren en hoe je de presentaties van leerlingen over hun eigen ontwerpresultaten naar een hoger plan kunt brengen.

Elementen:
– praktische inzichten uit recent onderzoek naar ontwerppresentaties – in basisschool, mbo en universiteit
– the solution pitch (het oplossingsverhaal)
– verwoorden en toepassen van de emoties van de gebruiker in het ontwerpresultaat

Praktische informatie:
– doelgroep: m.n. voor leerkrachten groep 4-8
– datum: 26 maart, tijd: 16:15-18:00, locatie: Teaching Lab TU Delft
– kosten: € 50 per deelnemer (gratis voor medewerkers van partner-schoolbesturen)

NB: Lucas-medewerkers dienen zich aan te melden via de Lucas Academie

De workshop gaat door bij een minimum van 8 deelnemers. Uiterlijk een week van te voren krijgt u hier een bevestiging van.