terug naar overzicht

Kleuterproject van Wetenschapsknooppunt Delft uitgelicht in SLO Context-po

24 februari 2014 — Wetenschapsknooppunt Delft

In SLO Context - po nr 9 (dec. 2013) staat een inspirerend artikel over leren vanuit verwondering. In dit artikel worden mooi voorbeelden beschreven, waaronder het kleuterproject Nieuwsgierig? Graag! van Wetenschapsknooppunt Delft.

Diewke van Loo‘Kun je met een kind in groep 2 de opwarming van de aarde bespreken, of de isolatie van je huis? Natuurlijk, vindt Dieuwke van Loo die regelmatig samen met haar onderbouwgroep wetenschappelijke experimenten uitvoert. Onderzoekend leren past bij alle leeftijden en bij alle vakken, zo blijkt’.

Download hier het volledige artikel ‘Wetenschap en techniek verweven in zaakvakken. Van kleuter tot (bijna) puber: onderzoekend leren begint met verwondering’, verschenen in SLO Context po nr 9 – dec 2013.