terug naar overzicht

Perspectieven als kompas

8 april 2024 — Wetenschapsknooppunt Leiden

In 'Perspectieven als kompas voor het vormgeven van thematisch onderwijs' laten prof.dr.ir. Fred Janssen en dr.ir. Alma Kuijpers zien hoe je perspectieven kunt inzetten in het onderwijs.

Op 24 januari is tijdens de Winterschool van het WKRU de 13de editie van de boekenreeks “Wetenschappelijke doorbraken de klas in” gepubliceerd, met daarin een didactisch hoofdstuk over het inzetten van perspectieven in het onderwijs. Dit perspectiefgericht onderwijs is ontwikkeld door het ICLON (Universiteit Leiden), en bestaat uit 20 perspectieven waarmee het curriculum van basis- en voortgezet onderwijs gedekt kan worden. In het hoofdstuk laten de auteurs zien hoe je ervoor kunt zorgen dat leerlingen binnen thematisch onderwijs niet alleen leuke activiteiten uitvoeren, maar een thema ook inhoudelijk verbreden en verdiepen.

Het hoofdstuk is te lezen via: https://www.wetenschapdeklasin.nl/onderzoekendleren/perspectieven-als-kompas