Blog
Ruimte voor talent

Kleuters, ontwerpen en ruimtelijke vaardigheden

12 juni 2024

In het vorige blog over haar afstudeerproject vertelde Leonie over speelvoorkeuren van kleuters en hoe die invloed hebben op een ontwerpopdracht. In dit blog vertelt ze hoe ruimtelijke vaardigheden en ontwerpen met elkaar samenhangen.

Lees meer

Artscience: illusies op de Pabo

24 april 2024

“Kijk, zie je die slingerende lege schommel? Als ik nu de zaklamp aanzet, zie je iets veranderen,” vertelt Annelies enthousiast.

Lees meer

Een (t)huis voor Boris: ontwerpen met kleuters

24 april 2024

Hield je als kind meer van rollenspel of constructiespel? Als je die vraag in een groep stelt, merk je dat er grote verschillen zijn. Maar in het onderwijs wordt weinig rekening gehouden met speelvoorkeuren.

Lees meer

Samenwerken mbv de Jigsaw methode

24 april 2024

Door de Jigsaw methode leren leerlingen actief, werken ze samen en kijken ze vanuit verschillende perspectieven naar een vraagstuk. Acht Technasia gebruikten deze methode in een pilot over multidisciplinaire ontwerp- en onderzoeksprojecten.

Lees meer

Onderzoek presenteren in 3D

6 september 2023

‘Hoe kun je je onderzoeksresultaten er mooi en goed laten zien met 3D materialen?’ vroeg Caiwei Zhu zich af (PhD Student @TU Delft).

Lees meer